De zomer van 2014 zal ingaan als de zomer van de festivals. Dit jaar was nowforever en Pitslamp met het fotocolectief inamoment de vaste partner van de Nationale Loterij op de zomerfestivals. Met de actie “Geknipt om te winnen” waren ze weer volop vertegenwoordig op de diverse Festival.
In een digitale wereld koos de loterij dit jaar voor een digitale actie. Foto’s werden genomen, automatisch verwerkt en doorgestuurd naar 2 Ipads waar de deelnemers dan hun eigen foto konden doorsturen per mail en deze onmiddellijk verkregen. Elke deelnemer krijgt een vragenlijst te zien in zijn eigen taal waarbij de vragen die gesteld werden zo voor iedereen goed begrijpbaar waren.De vragen hadden als doel een beter zicht te krijgen op de mensen die men bereikt op een festival.
Een anonieme logging (geen naam en voornaam) van deze gegevens zorgde er voor dat er statistieken konden gemaakt worden als : gemiddelde leeftijd, meer mannen of vrouwen, hoeveel mensen openen de mail met de foto,… wat voor elke firma een super feedback is voor volgende event acties.
[vimeo 112966496 nolink]